SET 3 DL

Door: Bunyan, John

SET 3 DL

Door: Bunyan, John

Artikel tijdelijk niet op voorraad, laat mij weten als het er weer is.

Ik schrijf mij hier in voor dit artikel

Van €55,50 voor €45,00

John Bunyan: De Christenreis + De Christinnereis + De Heilige Oorlog

Naverteld door M.J. Ruissen

De Christenreis

De Christenreis behoort samen met De Christinnereis en De Heilige Oorlog tot de bekendste werken die Bunyan heeft nagelaten. Vooral De Christenreis heeft talrijke mensen over de wereld geboeid. En wat belangrijker is: het boek is velen tot zegen geweest. Een boek van blijvende waarde.
In dit boek stelt Bunyan voor hoe God de pelgrims leidt naar de Hemelstad. Hij roept ze uit de stad Verderf, laat hen binnengaan door de Enge Poort en verlost hen bij het kruis van hun zondepak. Ook redt Hij hen uit alle gevaren en leidt hen veilig door de doodsrivier, om hen daarna op te nemen in de hemelse heerlijkheid.

Deze bewerking van De Christenreis naar de eeuwigheid is een getrouwe weergave van het origineel. De auteur heeft zich als doel gesteld Bunyans werk voor jong en oud toegankelijk te maken.
Rino Visser zorgde voor de prachtige illustraties, waarmee hij de sfeer van het verhaal tot in de kleinste details heeft vastgelegd.
Eenvoudige vragen aan het eind van elk hoofdstuk maken dit boek extra leerzaam, ook voor kinderen van de basisschool. De antwoorden kunnen ze uit de tekst halen of achterin opzoeken.
Talloze gespreksvragen bij elk hoofdstuk maken dit boek uitermate geschikt voor verenigingen en gespreksgroepen.
Achterin het boek is het gedichten Flitsen uit De Christenreis van Christien de Priester als bijlage opgenomen.
Van deze editie is ook een luisterboek beschikbaar.

De Christinnereis

De werken van John Bunyan genieten nog steeds grote belangstelling. Het bekendst zijn wel: De Christen- en De Christinnereis, die samen De Pelgrimsreis vormen.
Bunyan zegt in zijn Woord vooraf: "Wat mijn eerste Christenreis verborgen liet, dat wordt in jou, mijn dappere Christinnereis, ontsluierd. Wat Christen achter slot en grendel hield tijdens zijn reis, daar heeft Christinne de sleutel voor om dat te openen!"
Zo komt Bunyan in dit tweede deel van De Pelgrimsreis met een nieuwe voorraad verhalen die goed, rijk en nuttig zijn voor jongeren en ouderen. Hij beschrijft het vertrek van Christens vrouw en kinderen uit de stad Verderf, hun gevaarvolle reis en behouden aankomst in de Hemelstad.

De auteur heeft zich als doel gesteld, middels een getrouwe navertelling van het origineel, ook dit boek van Bunyan voor jong en oud toegankelijk te maken. Gespreksvragen aan het eind van elk hoofdstuk maken het ook uitermate geschikt voor verenigingen en gespreksgroepen.
Rino Visser zorgde voor de prachtige illustraties, waarmee hij de sfeer tot in de kleinste details heeft vastgelegd.

De Heilige Oorlog

De Heilige Oorlog is evenals De Christen- en De Christinnereis vol beeldspraak en heeft zijn waarde voor de dag van vandaag nog niet verloren. Bunyan gebruikt in dit boek zijn herinneringen aan het beleg van Leicester om op indrukwekkende wijze de zielestrijd van al Gods kinderen te schilderen.
Stad Mensenziel wordt diep ongelukkig als ze door Diábolus wordt ingenomen. El-Schaddaï zendt Prins Immanuël om Mensziel te herwinnen. Hoe loopt dat af? Heel de stad komt in rep en roer om zich tegen Gods genade te verzetten. Maar dan breekt de Oorpoort open! Mensziel verliest al haar hoop. En Immanuël? Hij vergeeft in de Naam van Zijn Vader de hemelhoge schuld van Mensziel, maakt haar voor eeuwig gelukkig en doet in haar de heilige oorlog ontbranden.

Deze vermeerderde en gewijzigde druk geeft een uitgebreider verslag van dit meesterwerk van Bunyan, dan de reeds eerder uitgegeven bewerking van dit boek onder de titel Bunyan's Heilige Oorlog, naverteld door M.J. Ruissen. Ze bevat gespreksvragen, voetnoten, een voorwoord van Bunyan, unieke illustraties van Rino Visser en is door haar eenvoudige verteltrant een waardevol boek voor jong en oud.

Lees verder
Productcode: 9789461150240
Gewicht: 4000
Artikel tijdelijk niet op voorraad, laat mij weten als het er weer is.
Ik schrijf mij hier in voor dit artikel