Zijn totale werk - 5 delen

Zijn totale werk - 5 delen

Artikel tijdelijk niet op voorraad, laat mij weten als het er weer is.

Ik schrijf mij hier in voor dit artikel

Lambertus Myseras

1. Onderricht voor ware vromen (141 blz.)

In "Onderricht voor ware vromen" richt Lambertus Myseras zich tot de zwakgelovigen, voor wie de Avondmaalstijden "doorgaans in plaats van tijden van verkwikking, tijden van beroering zijn".
Hij gaf dit onderricht dan ook met het doel de lezer te mogen leren wat het betekent "om een betamelijk gebruik van het Heilig Avondmaal te maken".

Dit waardevolle boek werd opnieuw uitgegeven en behoort met nog vier andere delen tot 'Al de werken van Lambertus Myseras".
Myseras schreef zijn boeken om "Zijn geliefde broeders en zusters op de weg naar den hemel nuttig te mogen zijn", en hanteerde eenvoudig, duidelijk taalgebruik.
Ongetwijfeld heeft dit ertoe bijgedragen dat zijn werk ook nu nog bekend en geliefd is.

2. Het Kabinet van het Genadeverbond (200 blz.)

'Het Kabinet van het Genadeverbond' is één van de vijf delen die samen bekend zijn als 'Al de werken van Lambertus Myseras', en alle opnieuw werden uitgegeven.

In dit bekende boek gefet Myseras "Eenvoudig onderricht over het Verbond der Genade", waarbij hem voor ogen stond dat het mocht dienen "tot overtuiging van mensen die geen genade kennen en tot nut van Gods kinderen".
Hij schreef dit werk vanuit zijn ervaringg dat weinig of geen kennis van het Genadeverbond er oorzaak van is dat velen in het duister hun weg gaan en geen opwas in de genade kennen.

Op eenvoudige en vooral duidelijke wijze legt Myseras uit dat er geen heil noch zaligheid te verkrijgen is buiten het Genadeverbond, en hoe ongelukkig de mens is, die noch aan dit Verbond, noch aan de Verlosser van dit Verbond deel heeft.

De werken van Myseras hebben sinds hun verschijnen (tussen 1720 en 1734) velen gesticht en zijn ook thans nog van groot belang voor allen die voedsel voor hun ziel zoeken.

3. Eens Christens opmerking op de Hemelweg (148 blz.)

In dit onderwijzende, op de praktijk van het leven gerichte boek spreekt Lambertus Myseras de onbekeerden aan, om hen te wijzen op en te overtuigen van het verkeerde van hun handel en wandel, hier op aarde.
De "vromen tracht hij te troosten en te onderrichten", om hun weg naar de hemel voorzichtig en naar de eis van Gods Woord en Wet te mogen wandelen.

"Eens Christens opmerking op de Hemelweg" is één van de vijf delen van 'Al de werken van Lambertus Myseras', die opnieuw werden uitgegeven.
Hij schreef zijn ook thans nog bekende boeken in de eerste helft van de achttiende eeuw en velen hebben er onderwijs uit mogen ontvangen; de Heere verwaardigde hen "uit te blinken in heiligmaking en heilige ijver, tot Gods heerlijkheid en ten goede van de Kerk; tot zaligheid van hun zielen".

Wat deze zaken betreft heeft Myseras' werk ook thans nog grote zeggingskracht.

4. Der vromen ondervinding op de weg naar de Hemel (136 blz.)

In "Der vromen ondervinding op de we naar de weg naar de Hemel" stelt Lambertus Myseras een aantal zaken aan de orde, die voor eenieder van ons van groot belang zijn en hier - in dit leven - geleerd en beleefd moeten worden, wil het goed met ons zijn voor de eeuwigheid.

De schrijver handelt o.a. over: de wedergeboorte, het zaligmakend geloof, de rechtvaardigmaking en de heiligmaking, de leidingen des Geestes en de verzegeling en verzekering door de Heilige Geest.

Het eenvoudig onderwijs van Myseras mocht eeuwenlang dienen tot stichting van velen en heeft ook thans nog onschatbare waarde.

Dit boek is één van de vijf delen die samen het totale werk van Myseras vormen en opnieuw werden uitgegeven.

5. Het kinderdeel der vromen (153 blz.) 

In "Het kinderdeel der vromen" geeft Lambertus Myseras onderwijs over het dierbaar geschenk een kind van God te mogen zijn en welke Vaderlijke zorg en beloften hen ten deel vallen.
Dit boek behoort tot de vijf delen die samen 'Al de werken van Lambertus Myseras' vormen en alle opnieuw werden uitgegeven.

In dit deel behandelt Myseras "Het zalig deel der vromen, dat zij kinderen Gods zijn". Hij gaat in op de gevolgen van hun kindschap en schreef dit werk vooral "Tot troost, raad- en moedgeving en bevordering der heiligmaking der kinderen Gods".

Het is zijn wens dat de Heere zijn werk nog zou willen gebruiken tot troost en opbouw van Zijn volk; tot Zijn heerlijkheid. Om hier veel van het kinderdeel te bezitten en eens het volmaakte, volzalige daarvan te genieten; na dit leven, tot in eeuwigheid.

inclusief bijpassende koker.

Lees verder
Uitgever: Gebr. Koster, Barneveld
Productcode: BKTHEO02625
Staat: 2de hands - goede staat
Gewicht: 4000
Artikel tijdelijk niet op voorraad, laat mij weten als het er weer is.
Ik schrijf mij hier in voor dit artikel